|
|||||
| Registreer | Veelgestelde vragen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Welkom op het F&L Forum Portal. |
|
Beste bezoeker, Welkom op ons forum. Is dit je eerste bezoek? Je hebt een account nodig om te kunnen reageren op dit forum. Log dus snel in of registreer je. Nog vragen? Neem dan even de veelgestelde vragen door. |
|
11 Feb, 16:39
|
||||
|
Zijn er geen Mac applicaties die (bijna) hetzelfde werken? Anders kun je het proberen met het programma WineBottler (voor Mac), dit programma zorgt ervoor dat je windows bestanden / programma's kan openen op de mac. Helaas werkt dit nog niet bij alle programma's, maar het valt te proberen. (Bij mij doet die het wel, maar dat is geen engineerings programma)
|
|||
|
11 Feb, 17:59
|
||||
|
Beste Bryan,
Allereerst bedankt voor het meedenken. Ik ga naar het programma WineBottler kijken. Via Parallels Desktop werken deze programma's niet zo goed. Ik werk zelf met Autodesk Inventor en heb ook Parallels Desktop geïnstalleerd (wordt ook ondersteund door Autodesk). Dit werkt wel leuk zolang de tekeningen klein zijn, de meeste studenten zullen hier naar mijn inziens ook goed mee kunnen werken. Bij Parallels liep ik tegen het probleem aan dat bij het openen van grote tekeningen mijn systeem compleet vast liep, dus Bootcamp. SolidWorks lijkt me trouwens voor de zakelijke markt helemaal geen optie op een Mac, ik heb een paar verkopers van SolidWorks over de vloer gehad die mij gelijk op het hart drukte dat enige vorm van support was uitgesloten als ik het pakket zou installeren op een Mac en daar is zo'n pakket toch echt te duur voor. (+/- € 10.000,-). Maar los van programma's zoals Parallels Desktop zit je dan nog steeds vast aan windows en al de windows problemen waar ik eigenlijk nu net vanaf wil, omdat het mij de laatste tijd steeds meer ergernis geeft zoals het niet goed werken van de mail, wifi verbinding, externe apparatuur en al die vervelende updates waarbij je elke keer weer je systeem opnieuw moet opstarten, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed ik weet eigenlijk wel dat er gewoon geen alternatief is voor de Mac, ik zal gewoon nog een paar jaar (ik hoop korter) de frustratie van me af moeten zetten tot dat de CAD giganten ook hun overstap naar Apple maken. Ik vond het alleen wel fijn mijn frustratie even van me af te typen hier op het forum. |
|||
|
12 Feb, 13:59
|
||||
|
Dan zou je maar WineBottler moeten proberen en als dat niet werkt zal je toch moeten wachten (ik speel een pc game (met best wel behoorlijke graphics) op de mac met dit programma dus als het werkt zou alles het goed moeten doen)
|
|||
|
18 Feb, 10:41
|
||||
|
Autodesk voor MAC
Ik verbaas me klein beetje over deze vraag. Er zijn al een tijdje Autodesk software pakketten voor MAC. Kijk maar even hier: http://usa.autodesk.com/products/mac...tible-products
|
|||
|
18 Feb, 18:16
|
||||
|
Beste Vensla,
Dit lijstje ken ik al wel, alleen zit tussen deze hele lijst nog geen programma waar een werktuigbouwkundig engineer mee naar zijn klanten kan gaan. Overigens is Autodesk (waar ik ook mijn licentie van heb) wel goed aan het ontwikkelen voor de mac, zo is er ook een Inventor Fusion wat er al aardig op begint te lijken. Helaas is Inventor Fusion nog niet zo ver dat het al compatible is voor mijn klanten en hiermee vertel ik ook gelijk een groot deel van mijn probleem. Er zijn zeker wel tekenprogramma's voor de mac alleen zijn de bestaande programma's niet geschikt voor de werktuigbouwkunde en is er geen bedrijf die met je in zee gaat simpelweg omdat ze niets met de bestanden kunnen doen die deze programma's uitspugen. Besef je hierbij ook dat de bedrijven waar ik voor werk ook flink hebben moeten investeren in hun eigen tekenpakket. De markt waar ik in werk zit kwa tekenwerk behoorlijk vastgeroest en zijn er eigenlijk maar een stuk of 4 cad pakketen waar je uit kunt kiezen, namelijk: - Inventor - SolidWorks - Catia - ProEngineer Misschien vergeet ik er nu nog wel 1 of hooguit 2 maar dan houd het echt op. Dus mijn hoop is nu gevestigd op Autodesk opdat ze snel met een mac versie van Inventor komen. |
|||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten) | ||||
|
||||
| Discussietools | |
|
|